Obchodní podmínky, GDPR
Všeobecné obchodní podmínky
I. Všeobecná ustanovení
1.1. Všeobecné obchodní podmínky prodávajícího vychází primárně z Občanského zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele.
► Obchodní podmínky pro spotřebitele (soukromé osoby) se řídí Občanským zákoníkem a Zákonem o ochraně spotřebitele.
Následující práva má kupující pouze v případě, že je spotřebitelem ve smyslu občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Tato práva tedy nemají kupující, kteří jednají v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti (práva platí pro soukromé osoby, nikoli firmy s IČ). V případě uzavření smlouvy s použitím prostředků komunikace na dálku má zákazník právo, dle zákona o ochraně spotřebitele, odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů. V tomto případě se kupující zavazuje uhradit prodávajícímu náklady spojené s dodáním zboží. Vrátit je možné pouze zboží nepoškozené, nepoužité, kompletní a zabalené v původním balení. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je zboží upravené podle jeho přání nebo pro jeho osobu, jakož i zboží které podléhá rychlému opotřebení, zkáze či zastarání. Záruka na zboží je v tomto případě poskytována dle občanského zákoníku.
► Obchodní podmínky pro firemní zákazníky (s přiděleným IČ) se řídí Občanským zákoníkem. Obchodní podmínky mohou být upraveny smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím.
► Prodávající: GRAFOSALE CZ, spol. s r.o., sídlem: Litostrov 24, 66483 Domašov u Brna IČ: 25340883 DIČ: CZ25340883
1.2. Závaznost objednávek
► Každá objednávka, kterou kupující odeslal přes internetový obchod je považována za závaznou. Objednávka je návrhem kupní smlouvy, která vzniká samotným dodáním zboží. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých nezbytných údajů a náležitostí. Objednávka obsahuje název zboží, cenu s DPH a jiné kupujícím zadané údaje. Cena zboží neobsahuje náklady na dopravu.
1.3. Práva a povinnosti
1.3.1. Práva a povinnosti prodávajícího
► Prodávající je povinen vyřídit závaznou objednávku, odeslat a dodat objednané zboží na adresu kupujícího. Prodávající si vyhrazuje právo stornovat objednávku nebo její část v případě, že není schopen zboží z jakéhokoli důvodu dodat (např. v požadovaném množství). V takovém případě je povinen kupujícího o této skutečnosti informovat na kupujícím uvedenou e-mailovou adresu, nebo popř. telefonický kontakt kupujícího.
1.3.2. Práva a povinnosti kupujícího
► Kupující odebere objednané zboží a zaplatí celkovou cenu objednaného zboží v rámci závazné objednávky. Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných závadách. Při reklamaci se řídí reklamačním řádem a obchodními podmínkami prodávajícího. Kupující má v případě uzavřené kupní smlouvy na dálku dle Zákona o ochraně spotřebitele právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
1.4. Storno objednávky
► Prodávající má právo stornovat objednávku a od kupní smlouvy odstoupit (např., nikoli však pouze, z důvodu nemožnosti dodat zboží – dodavatel již nemá zboží na skladě nebo výrazně změnil cenu). V případě stornování objednávky kupujícím je kupující povinen uhradit prodávajícímu v té souvislosti vzniklou škodu (pokud bylo již zboží zasláno, tak rovněž tak výlohy spojené s dodáním (náklady na dopravu) a pokud bylo zboží dle požadavků přizpůsobeno nebo přímo na míru objednáno, tak vzniklou škodu v plném rozsahu).
1.5. Dodací lhůty
► Dodávka zboží je realizována v termínech dle možností prodávajícího a jeho dodavatelů a dostupnosti objednaného zboží. V případě, že je zboží u prodávajícího skladem, je objednávka realizována v řádu několika pracovních dnů.
► Dodávka zboží je realizována v pořadí podle přicházejících objednávek a dostupnosti zboží. Při velkém množství přicházejících objednávek nebo delší doby dostupnosti některého z vícero objednaných výrobků v rámci jedné objednávky, může být některé zboží dodáno formou další zásilky v pozdějším termínu ode dne obdržení objednávky.
► Termín realizace objednávky se může prodloužit z příčin nezávislých na prodávajícím. V některých případech se tak doba dodání může prodloužit z příčin nezávislých na e-shopu prodávajícího jako např. výpadek skladových zásob u dodavatele, dovolená a podobně. Pokud tato situace nastane a je prodávajícímu známá, bude kupující o této skutečnosti informován.
1.6. Doprava a přebírání zboží
► Zboží prodávající zasílá různými přepravními společnostmi, v některých případech, a to výhradně v závislosti na přepravních podmínkách konkrétního přepravce, může být zákazník již v okamžiku vyskladnění zásilky informován e-mailem nebo SMS o předání zásilky dopravci. O ceně dopravy je zákazník informován.
Při přebírání zboží je kupující povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci samotnému. V případě shledání porušení obalu svědčících o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje kupujícímu zásilku ve vlastním zájmu nepřevzít, jelikož podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel. Faktura je přiložena k zásilce nebo zaslána kupujícímu e-mailem.
1.7. Platební podmínky
Možné způsoby platby jsou následující:
► Platba na dobírku: zboží zákazník zaplatí v hotovosti při jeho převzetí.
► Platba předem převodem na účet: zboží zákazník uhradí na uvedený bankovní účet. Zboží bude zákazníkovi odesláno, nebo bude připraveno k vyzvednutí, až po jeho úhradě a naskladnění.
► Platba v hotovosti: při osobním odběru v sídle prodávajícího – adresa je uvedena v záložce „Kontakty“, v době předem dle domluvy.
1.8. Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí v případě koupi zboží na dálku
► Zákazník (kupující-spotřebitel) má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Rozhodne-li se zákazník pro odstoupení v této lhůtě, postupuje dle níže uvedených podmínek:
► Zákazník kontaktuje prodávajícího a uvede, že žádá o odstoupení od smlouvy s uvedením data nákupu a číslem účtu pro vrácení peněz.
► Pokud zákazník již zboží obdržel a převzal, zašle jej na vlastní náklady zpět na adresu prodávajícího uvedenou v sekci „Kontakty“ za následujících podmínek: zboží by mělo být v původním nepoškozeném obalu, zákazníkem nepoužité, nepoškozené a kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.). Ke zboží kupující přiloží doklad o koupi spolu uvedením, že odstupuje od kupní smlouvy ve lhůtě do 14 dnů od převzetí.
► Zboží musí být odesláno v uvedené lhůtě zpět prodávajícímu (určující je datum odeslání). Zboží by mělo být zákazníkem zasláno pojištěné a doporučeně, prodávající neručí za jeho případnou ztrátu (doporučeně neznamená na dobírku, jakékoliv takto vrácené zboží nebude prodávajícím přijato).
► Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží, peníze za zboží zašle prodávající převodem na účet zákazníka, a to nejpozději do 14 pracovních dnů po fyzickém obdržení zboží.
Kupující, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
a) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
b) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost.
► Upozornění: podnikatel nemá ze zákona právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Podnikatel (kupující na IČ) nemá ze zákona ochranu, kterou zákon zaručuje kupujícím bez přiděleného IČ (spotřebitel).
► V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebude prodávající akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího kupujícího zpět kupujícímu.
1.9. Výměna zboží
► Prodávající poskytuje možnost výměny nového zboží do 14 dní od převzetí zboží. Výměna bude ze strany prodávajícího realizována v případě, že se jedná o nové zboží a je požadované zboží dostupné. Rozhodnete-li se zákazník se pro výměnu zboží v této lhůtě, postupuje dle níže uvedených podmínek:
► Kontaktuje prodávajícího s informací, že žádá o výměnu zboží s uvedením data nákupu.
► Zboží zašle na vlastní náklady zpět na adresu prodávajícího uvedenou v sekci „Kontakty“ za následujících podmínek: zboží by mělo být v původním nepoškozeném obalu, nepoužité, nepoškozené a kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, případně návodu atd.). Ke zboží zákazník přiloží doklad o koupi společně s informací, že požaduje výměnu zboží a všechny s tím související informace.
► Zboží musí být odesláno v uvedené lhůtě zpět prodávajícímu (určující je datum odeslání). Zboží zákazník zašle doporučeně a pojištěné, jelikož prodávající neručí za jeho případnou ztrátu (doporučeně neznamená na dobírku, jakékoliv takto vrácené zboží nebude prodávajícím přijato).
► Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží, bude zboží vyměněno a zasláno na adresu zákazníka, a to nejpozději do 14 pracovních dnů po fyzickém obdržení zboží. V případech, kdy již požadované zboží není dostupné, a mohla by se tak prodloužit dodací doba, bude zákazník kontaktován.
► V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebude prodávající akceptovat žádost zákazníka a zboží vám vráceno zákazníkovi na jeho vlastní náklady zpět.
1.10. Ochrana osobních údajů
Prodávající věnuje ochraně osobních údajů velkou pozornost. V textu níže nalezne zákazník informace o tom, jaké osobní údaje prodávající zpracovává, k jakým účelům je používá a jaká jsou práva zákazníka.
Zásady ochrany osobních údajů v souladu s nařízeními GDPR.
Prodávající zpracovává následující údaje:
► identifikační údaje, kterými se rozumí zejména jméno a příjmení, uživatelské jméno a heslo (v případě registrace), IČO a DIČ (pokud je kupující podnikatel);
► kontaktní údaje, jimiž se rozumí osobní údaje, které umožňují kontakt prodávajícího se zákazníkem, zejména e-mailová adresa, telefonní číslo, adresa pro doručení, fakturační adresa;
► údaje o objednávkách zákazníků, kterými jsou zejména údaje o zboží a službách, které si zákazník objedná, způsobu doručení a platby včetně čísla platebního účtu a údaje o reklamacích.
Účel zpracování osobních údajů:
► Osobní údaje zákazníka zpracovává prodávající v různých situacích pro různé účely. Prodávající užívá údaje zákazníka pro vyřízení objednávek, zasílání nabídek, ochranu svých právních nároků, plnění svých zákonných povinností, zpracování údajů o objednávkách zákazníka.
► To, že údaje použije prodávající za účelem vyřízení objednávky zákazníka, znamená, že je prodávající použije zejména:
- aby mohl se zákazníkem o objednávce komunikovat, například zákazníkovi zaslat její potvrzení nebo jej upozornit na odeslání zboží;
- pro potřeby platby;
- pro potřeby doručení zboží; v této souvislosti může prodávající údaje zákazníka předat také přepravním společnostem, dopravci;
- v souvislosti s reklamací objednaného zboží či služby; v této souvislosti může prodávající údaje zákazníka předat také výrobci, dodavateli zboží nebo servisnímu centru.
► Pro tento účel osobní údaje používá prodávající po dobu nezbytnou k vyřízení objednávky, popř. vyřízení smluvního požadavku, jako je reklamace.
► Pro tyto účely osobní údaje používá prodávající po dobu nejvýše 10 let od vydání posledního dokladu k objednávce zákazníka.
Práva
► Zákazník má právo vědět, jaké údaje o něm prodávající zpracovává, za jakým účelem, po jakou dobu, kde osobní údaje zákazníka získává, komu je předává, kdo je mimo prodávajícího zpracovává a jaká má zákazník další práva související se zpracováním jeho osobních údajů. To vše je uvedeno v kategorii „Ochrana osobních údajů“.
► Pokud zákazník zjistí, že osobní údaje, které o něm prodávající zpracovává, jsou nepřesné nebo neúplné, má zákazník právo na to, aby je prodávající bez zbytečného odkladu opravil, popřípadě doplnil.
► V některých případech má zákazník právo, aby jeho osobní údaje prodávající vymazal. Osobní údaje zákazníka prodávající bez zbytečného odkladu vymaže, pokud je splněn některý z následujících důvodů:
- osobní údaje zákazníka již nepotřebuje pro účely, pro které je zpracovával;
- zákazník odvolá souhlas se zpracováním osobních údajů, přičemž se jedná o údaje, k jejichž zpracování je souhlas zákazníka nezbytný a zároveň nemá prodávající jiný důvod, proč tyto údaje potřebuje nadále zpracovávat;
- zákazník využije svého práva vznést námitku proti zpracování u osobních údajů, které prodávající zpracovává na základě svých oprávněných zájmů a prodávající shledá, že již žádné takové oprávněné zájmy, které by toto zpracování opravňovaly, nemá nebo se domnívá, že prodávajícím prováděné zpracování osobních údajů přestalo být v souladu s obecně závaznými předpisy.
► Prodávající zákazníka tímto informuje, že i když půjde o jeden z těchto důvodů, neznamená to, že ihned smaže všechny osobní údaje zákazníka. Toto právo se neuplatní v případě, že zpracování osobních údajů zákazníka je i nadále nezbytné pro splnění právní povinnosti prodávajícího nebo určení, výkon či obhajobu právních nároků prodávajícího.
► Zákazník má právo získat od prodávajícího všechny své osobní údaje, které prodávajícímu sám poskytl a které prodávající zpracovává na základě souhlasu zákazníka. Osobní údaje zákazníka mu prodávající poskytne ve strukturovaném, běžně používaném formátu.
► Zákazník má právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů.
► Zákazník má právo podat stížnost. Toto právo může zákazník uplatnit zejména v případě, že se domnívá, že jeho osobní údaje prodávající zpracovává neoprávněně nebo v rozporu s obecně závaznými právními předpisy. Stížnost proti prodávajícím prováděnému zpracování osobních údajů může zákazník podat u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
► Jak lze uplatnit jednotlivá práva? Zákazník napíše na cap@grafosale.cz Žádost zákazníka prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, maximálně však do jednoho měsíce. Ve výjimečných případech, zejména z důvodu složitosti požadavku, je prodávající oprávněn tuto lhůtu prodloužit o další dva měsíce.
1.11. Informační povinnost o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
► V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz
II. Reklamační řád
► Reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy zákazník vyjadřuje souhlas s všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Reklamační řád vychází ze zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku.
►Reklamace zboží se řídí reklamačním řádem. Ode dne uplatnění reklamace má prodávající maximálně 30 kalendářních dní na vyřízení reklamace. Povinností prodávajícího je reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. Rozhodnout o ní má prodávající podle zákona ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. V případě, že si reklamace vyžádá odborné posouzení nebo odstraňování vady, může prodávající vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dnů.
► Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
2.1. Odpovědnost prodávajícího
► Prodávající odpovídá zákazníkovi za to, že zboží při převzetí nemá žádné zjištěné vady. Daná věc má vlastnosti, které byly předem známi a které prodávající předem očekával s ohledem na povahu zboží. Zboží se hodí k účelu, který pro její použití je uvedeno nebo ke kterému se obvykle používá. Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluveným podmínkám.
2.2. Práva z odpovědnosti za vady zboží
► Zjevné poškození zboží nebo jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního listu). Kupující není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a o zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje prodávajícího. Kupující v den převzetí řádně zkontroluje neporušenost zboží a kompletnost jeho příslušenství.
► Při osobním odběru kupujícím, je okamžik převzetí zboží okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží z prodávajícího na kupujícího. Jestliže kupující zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody z prodávajícího na zákazníka.
► Reklamaci zboží může zákazník uplatnit osobně v sídle prodávajícího, nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou na adresu: GRAFOSALE CZ, spol. s r.o, Litostrov 24, 66483 Domašov u Brna.
► V případě, že kupující bude zasílat zboží prodávajícímu přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého zboží by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), doklad o koupi, detailní popis reklamované závady (uvedený na reklamačním listu) a správné kontaktní údaje kupujícího.
► Zákazník je povinen prokazatelným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno v internetovém obchodě prodávajícího.
► Práva z odpovědnosti za vady zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
- prokazatelně nedovolenými zásahy do zboží;
- živelnou katastrofou či mechanickým poškozením;
- elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek;
- prokazatelně nesprávným užíváním;
- užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu nebo prodávajícím;
- užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání;
- prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí;
- prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou;
- pokud předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li na zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním listu.
► Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána.
2.3. Práva z vad zboží
► Nemá-li věc vlastnosti uvedené výše v kapitole „Odpovědnost prodávajícího“, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující-spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o nepodstatné porušení smlouvy a v takovém případě má kupující vždy právo výhradně na bezplatnou opravu věci.
► Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník-spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. Bylo-li zboží v době před uplatněním reklamace opravováno nejméně třikrát pro různé odstranitelné vady, má se za to, že trpí větším počtem vad.
► Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud prodávající zákazníka před převzetím zboží upozornil, že zboží má vadu, nebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
► Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech uvedených v občanském zákoně. Odstoupení je vůči prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno prohlášení zákazníka o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
► V případě odstoupení od smlouvy je zákazník povinen vrátit prodávajícímu kompletní zboží včetně veškerého příslušenství.
► Pokud má vadu zboží, které bylo prodáno se slevou zohledňující jeho nižší kvalitu v době prodeje, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
2.4. Záruční doba
► Zákazník (kupující) je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Projeví-li se vada zboží v průběhu šesti měsíců od převzetí kupujícím-spotřebitelem, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud není prokázán opak. Pro kupujícího podnikatele činí záruční doba obvykle dvanáct měsíců.
► Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v opravě. V případě výměny zboží v rámci záruční opravy pokračuje původní záruční doba.
2.5. Vyřízení reklamace
► Ode dne uplatnění reklamace má prodávající maximálně 30 kalendářních dní na vyřízení reklamace. Povinností prodávajícího je reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. Rozhodnout o ní má prodávající podle zákona ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. V případě, že si reklamace vyžádá odborné posouzení nebo odstraňování vady, může prodávající vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dnů.
Lhůta 30 dnů není závazná vůči kupujícímu – podnikateli.
► Kupující-spotřebitel se může o výsledek reklamace sám zajímat v sídle prodávajícího, kde reklamaci uplatnil, nebo na kontaktním telefonním čísle prodávajícího.
► Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní. Dále je potřebné přiložit prodejní doklad, podrobný popis závady a úplné kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail). V případě, že zákazník nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
► Při uplatnění reklamace, realizované v sídle prodávajícího obdrží kupující písemné potvrzení,reklamační protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem.
2.6. Odmítnutí přijetí reklamace
► Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, pokud je zboží mimo jiné a především znečištěno, nebo jsou znečištěny jeho součásti.